czwartek, 21 lipca 2016

Tradycyjne siodło portugalskie + mosquero

Dziś mam wam do pokazania coś nowego :)
Objęłam w posiadanie piękną czerwoną skórę, która aż się prosiła by zrobić z niej coś ładnego...


Dziś rząd iście iberyjski przedstawiony ( a jakże) na iberyjskim wierzchowcu :). Tradycyjne siodło typu portugalskiego, używane jeszcze przez vaqueros i na pokazach lipicanów. Charakteryzuje się bardzo wysokimi łękami zapewniającymi wyjątkową stabilizację jeźdźca.


Zdobienie na ogłowiu także używane jest często w krajach iberyjskich jak Hiszpania i Portugalia, nazywane jest tam mosquero, i jest to tamtejszy odpowiednik naszych frędzli na muchy przypinanych do kantara (mosquero --> mosqua - mucha). 
Ozdoba ta wykonana jest z szeregu pomponów przypinanych do naczółka ogłowia.


Siodło, poza nietypowymi łękami ma także nietypowo lokowane puśliska. W siodłach angielskich puśliska umieszczane są pod skrzydełkami i spoczywają na wierzchnich tybinkach. W siodłach portugalskich puśliska znajdują się pod górnymi tybinkami. 
Vaqueros jeżdżący w takich siodłach raczej mają problem z regulacją długości puślisk z siodła ;)...


Cały zestaw jest w pełni regulowany, zarówno na popręgu, strzemionach jak i na całym ogłowiu.



Wakacje sprzyjają inspiracjom ;)... Zestaw ten był dla mnie miłą odskocznią od zestawów angielskich i kantarów :). 


Zestaw jest na sprzedaż a ja ulatniam się na tydzień czasu i nie wiem jak tam gdzie jadę będzie z Internetem, więc może nastąpić mała przerwa w dostawie postów :).
Wypoczywajcie, pa!

9 komentarzy:

  1. No dla mnie bomba! Zakochałam się w tym zestawie ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :D, miło czasem zrobić coś innego od angielskiej terlicówki ;).

      Usuń
  2. Nie wiem, co powiedzieć.. Jest to takie piękne, że brak mi słów, to można TYLKO podziwiać - żaden głos z mej krtani nie wyszedł! Jak fabrycznie robione, z dbałością o szczegóły... A kolorystyka! Czarny i czerwony to takie piękne połączenie, że po prostu cieszy oko i mózg daje znać, że nigdy lepszej pracy nie widział! Tak, wakacje są bardzo inspirujące, dużo pomysłów dają - dziś sobie usta pomalowałam jak Królowa Kier i wyszła ciapa! Tak, pierwszy raz zawsze tak wychodzi, nie mniej Tobie się to nigdy nigdy nie zdarza - nie kojarzę zestawu, który miał negatywne cechy! Masz wielki talent i dobrze go wykorzystaj! Mam pytanie - zrobiłabyś dla mnie taki zestaw?
    Pozdrawiam cieplutko jedną z moich idolek, której pracę bardzo szanuję i podziwiam! Więcej pomysłów!
    Zapraszam do mnie, notki czekają!
    Emma ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem - jest mało osób które robią tak małe i profesjonalne rzędy jeździeckie - Ty jesteś jedną z tych osób. Szczerze mówiąc, przeglądając różne blogi czy inne końskie witryny nie widziałam takiego zestawu - jest niepowtarzalny:)

    Zapraszam do mnie na n/n

    Pozdrawiam,
    Paulina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Robię dziś porządki na blogu i postanowiłam dodać Twój blog do ulubionych, dobrze i przyjemnie czyta się twoje posty :).

      Usuń
  4. Zestaw jest przepiękny! Na tym modelu prezentuje się bardzo efektownie i realistycznie *-*
    Czego chcieć więcej ;)Już wiele razy wspominałam ale dodam jeszcze raz że masz wielki talent do takich rzeczy :)
    Pozdrawiam !
    Roxy

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękny zestaw, uwielbiam takie hiszpańskie klimaty ;) Na tym modelu prezentuje się niebywale.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój ostatni post na blogu wyjątkowo mnie poruszył, jakbym czytała niejako o sobie :). Twój blog trafił na pasek boczny do ulubionych, zasługuje ;)...

      Usuń
  6. Te frędzle zabójcze ;) Bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń