środa, 31 sierpnia 2016

Wszechstronne siodło angielskie na skalę 1:12 - CollectA/Breyer Classic

Witajcie po dłuższej wakacyjnej przerwie :)
Naszykowałąm dla was dzisiaj post o nowiutkim zestawie angielskim na skalę 1:12
(Collecta Deluxe i Breyer Classic)


Zestaw z czarnej skórki; siodło o profilu wszechstronnym, oczywiście niezmiennie z pełną obustronną regulacją :)


Nowy materiał na czapraki - biały w pomarańczowe groszki ( posiadam też identyczny w fiołkowej wersji kolorystycznej)


Ogłowie zapinane na sprzączki, zdobione zarówno na ogłowiu jak i na nachrapniku.


Pełna regulacja pasków policzkowych podgardla i nachrapnika.


Wiecie co? Uświadomiłam sobie, że arabka 1:12 nie ma jeszcze imienia, jak mogłam to zaniedbać... Wygląda na to, że w te wakacje odsunęłam wszelkie sprawy na boczne tory. Trzeba będzie to nadrobić ;).





Pytałam już dzisiaj na FB, ale nie wszyscy mają, więc zapytam was i tutaj. 
Niemalże z każdych wakacji przywożę do domu nowe pozycje książkowe o tematyce jeździeckiej: powieści, bajki, opowiadania, kryminały, romanse.
Nieraz sama bezskutecznie przeszukiwałam Internet poszukując książek z wątkiem jeździeckim, więc zrodziłsię we mnie pomysł by poświęcić jednego lub 2 posty na listę książek dla koniarzy, tych które mam osobiście, tych które dopiero będę mieć i tych o które sami byście zaproponowali.
Napiszcie mi, czy chcecie mieć taki zbiór w jednym miejscu a wtedy ja postaram się coś zadziałać w tej sprawie :)...

A przy okazji:

Trzymajcie się ,pa!


10 komentarzy:

  1. OMG WOW !!!
    Twoję rzędy są magiczne <3
    To jest tak realistyczne dokładne piękne jejku.
    Po prostu perfect ! Robisz cudne rzeczy zazdroszczę tak ogromnego
    talentu i życzę powodzenia w candy a sam model jest cudny.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za mile słowa, dają pozytywnego kopa do działania :D, pozdrawiam!

      Usuń
  2. Z powieści mniej lub bardziej o koniach mogę zaproponować:

    1. Sowa w kominie - Joanna Waliszewska
    2. Po rosie, po grudzie - Maria Ginter
    3. Żegnaj, Gulsary - Czingiz Ajtmatow
    4. Zaklinacz koni - Nicolas Evans
    5. Seria o Thowrze autorstwa Elyne Mitchell (niestety po angielsku, aczkolwiek są to książki dla młodzieży). Na pewno niektórzy pamiętają też serial animowany pod polskim tytułem "Srebrny koń" (orginalnie: The Silver Brumby)
    6. Dziewczyna i Carino - Marek Tomasz Nowakowski (na jej podstawie powstał serial Karino)
    7. Czarny Diament - Anna Sewell
    8. Słodki Goździk - John Hawkes
    9. Trylogia Złoto Gór Czarnych - Alfred i Krystyna Szklarscy
    10 Wyścig Śmierci - Maggie Stiefvater
    11. Rącze konie - Cormac McCarthy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podrzucone propozycje, widzę, że jest kilka mniej znanych :). jak dorzucę swoje może być fajny post do którego sama będę często wracać gdy będę chciała pomysłu jaką nową książkę kupić.

      Usuń
  3. Zauważyłam, że jeśli chodzi o książki o koniach, to najczęściej wymienia się serię Heartland. A gdzie inne, starsze i nierzadko piękniejsze pozycje dla bardziej wyrobionego czytelnika? A czy np. ktoś kojarzy książkę "Granat"? Jeszcze w podstawówce wypożyczyłam ją ze szkolnej biblioteki i opowiadała jak najbardziej o koniu (niestety szczegółów już nie pamiętam, to było ponad 20 lat temu).

    Jest jeszcze piękna książka "Tam nieposkromiony" Mary Elvyn Patchett. Czytałam starutkie, rozlatujące się wydanie, ale opisy koni, a zwłaszcza głównego, końskiego bohatera były tak piękne, że aż je sobie wypisywałam do zeszytu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, wiedziałam, że są jeszcze książki, których nie czytałam :)!. Heartland sama posiadam co do sztuki, ale wychodzę z załozenia, że o tej serii każdy wie. A chciałam zrobić post właśne o takich książkach mniej lub wcale nie znanych, których się nie znajdzie wpisując w wyszukiwarkę "książka o koniach" :).

      Usuń
  4. Widać, że po takie przerwie pomysłów nie brak, kochana ♥
    Ciemne kolory na białej klaczy to cudo :) Przepiękne ogłowie, ślicznie wygląda ze srebrnymi wykończeniami. :) Siodło też piękne, ale dlaczego żółty czaprak? Wg mnie lepiej by wyglądało np. z jasnym niebieskim bądź popielatym. To hejt czy krytyka nie jest, tylko moja opinia. Nie mniej jednak robisz piękne rzędy, bardzo mi się Twój talent podoba i mam nadzieję, że będziesz tworzyć coraz piękniejsze 'ubranka' dla modeli :) Czy na modela psa potrafiłabyś zrobić kaganiec, obrożę lub smycz? Z ciekawości :)
    Pozdrawiam serdecznie, niech w Tym roku szkolnym więcej pomysłów Cię 'nawiedza', nieskończona ilość! :D
    Wpadniesz do mnie? Zapraszam także na bloga o modelach koni na moim drugim koncie - arabe-canto.blogspot.com :)
    Helena Depp ♥

    P.S. To ja, Emma z bloga O Niezwykłych Mowa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czaprak to żaden problem zmienić, jeden koń może mieć ich kilkanaście a musiałam nowy materiał koniecznie wypróbować :)
      pozdrawiam!

      Usuń
  5. Bardzo fajny pomysł z tymi kamykami na ogłowiu. No i cały zestaw piękny. Arabka wiele zyskała po przemalowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepraszam, że dopiero teraz... numerek 23 do losowania w candy :
    Ps. Zestawik bardzo ładnie prezentuje się na arabce ^^
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń