czwartek, 19 sierpnia 2021

Akhal-Teke w skali 1/6, olbrzym od MR.Z

 


Witajcie:)
Bohaterem dzisiejszego posta jest wielkolud rasy Akhal-Teke firmy MR.Z


Model przedstawia wałacha orientalnej rasy Akhal-Teke, które cechuje charcia budowa ciała, chuda szyja i wąskie klinowe pyski. Konie tej rasy słyną z intensywnie satynowego połysku na sierści.


Wałaszek jest w skali 1/6, czyli jest w tej samej skali co lalki Barbie. Dużo większy niż modele Traditional robi wrażenie na każdym, kto wkracza do mojego pokoju :)


Firma MR.Z jest mało znana w Polsce; specjalizuje się w figurkach live action i tworzy ultra realistyczne zwierzęta, ludzi, postaci z gier, seriali, filmów itp. 
Przykłady --> klik


Model sprowadziłam do Polski poprzez eBay. 
Jest w dynamicznej, dość nerwowej pozie zdradzającej temperament przedstawianej rasy, a sama rzeźba posiada mnóstwo szczegółów.


Pierwszym co rzuca się w oczy to rzeźbienie sierści z zachowaniem prawidłowego kierunku wzrostu włosia wraz z wicherkami. Następnie dostrzegamy zmarszczki pod pachami, w zgięciach ciała i żyłki na pysku.


Model ma zmarszczone kąciki ust i pokazuje zęby jakby miał w pysku wędzidło z którym nie czuje się komfortowo lub ręka jeźdźca działa zbyt gwałtownie.


Akhal-Teke jest bardzo fotogeniczny i ze względu na wielkość łatwo znaleźć mu dobry teren do zdjęć.


Kupiłam go jako nowy materiał pod customa i docelowo planuję wystawić go na sprzedaż.


Zaplanowałam dla niego maść ciemno-gniadą z gronostajowymi odmianami. W planach jest także lekka modyfikacja pyska by wyglądał na bardziej zrelaksowany :).










Na ostatnim zdjęciu porównanie z modelem w skali 1/20.


8 komentarzy:

  1. Rany, olbrzym z niego! Widziałabym go w jaśniejszej maści niż kary, aby było widać więcej szczegółów – jak dla mnie ten kary go psuje :c. Ciekawa jestem, jak będzie wyglądać w Twoim wykonaniu! :D
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, każdy ma swoje preferencje :). W zupełnie jasnych maściach też tracił, bo wtedy gubi się faktura sierści, myślę, że gniady będzie doskonałym kompromisem :)

      Usuń
  2. Prawdziwy olbrzym. Ale piękny jest, na zdjęciach wygląda jak żywy. O firmie faktycznie nie słyszałam ale faktycznie się starają z detalami. Nie mogę się doczekać twojego wykonania tego pana!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo porządnie wykonują fakturę sierści, jestem za każdym razem pełna podziwu :). Brakowało mi tylko kasztanów i strzałek do pełni szczęścia.

      Usuń
  3. Wow, na początku wzięłam go za żywego konia :O Piękny jest, ma wspaniałą maść, aż szkoda, że chcesz go przerobić... jestem bardzo ciekawa, jak będzie się prezentował, gdy skończysz.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo fotogeniczny :), osobą, które lubią karusy na pewno będzie trochę szkoda, ale być może będzie to zmiana na lepsze...

      Usuń
  4. Mr.Z są ogromne! Trady przy nich są jak kucyki :') Ten konkretny chyba nie podbił mojego serca w takiej kruczoczarnej odmianie, ale z chęcią zobaczę go jako customa!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może jako ciemny gniadosz z odmianami bardziej wpadnie ci w oko :), przekonamy się przy publikacji skończonego projektu.

      Usuń