środa, 6 maja 2020

Fresita - moherkowe słodkości / cremello mohair foal custom


Witajcie:)
Dziś na blogu najnowszy z moich customów i jednocześnie kolejny już moherowy model, poznajcie Fresitę ^^...



 Fresita jest hiszpańskim zdrobnieniem od słowa fresa i oznacza truskaweczkę :). 


Model przybył do mnie w paczce jako dodatek w stanie body, ponieważ nie posiadał ogonka.
W pierwszej chwili chciałam oczywiście wylepić i wyrzeźbić ogonek na nowo, ale potem naszła mnie myśl, że skoro i tak już go nie ma, to może by tak wymoherkować?


Jak by nie patrzeć połowa roboty była juz za mną, wystarczyło wstawić druciany stelaż, a usunięcie sterczącej grzywy to była bułka z masłem :). 


Zależało mi na zawadiackim, lekko puchatym wizerunku.
Teraz ciężko się oprzeć, by nie miziać jej po tym słodkim irokezie <3.


Fresita jest maści cremello z gwiazdką przechodzącą w strzałkę oraz dwiema skarpetkami.


Natomiast rasa, jaką reprezentuje to niemiecki kuc wierzchowy (german riding pony).
Tutaj przykład pięknego ogiera w takiej maści.





Cieszę się, że mogłam dać biednemu bezogonkowemu źrebakowi nowe życie i że wyszedł on naprawdę fajnie :). 
Fresita od dziś dumnie zdobi moją półkę.


4 komentarze:

  1. Całkiem słodk, nigdy nie widziałam tyle słodyczy w tym modelu. Grzywa wydaje mi się zbyt równa, ale i tak gratuluję że nie plącze, moher jest strasznym materiałem xc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie taki diabeł straszny :), Ja całkiem lubię robić moherki. Dzięki za sugestię odnośnie równosci, przyjrzę się refkom jeszcze raz ;)

      Usuń
  2. Źrebię chyba nie może być maści rozjaśnionej, prawda? Ale nawet jeśli, to co tam, klaczka jest przeurocza! Faktycznie, aż bym ją tam pomiziała. Ma przecudowne chrapki <3
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że mogą :). Mogło ci się pomylić z maścią siwą, gdzie źrebięta rodzą się ciemne i z wiekiem maja coraz więcej białych włosów. Źrebięta rozjaśnione (cremello, perlino, smoky) jak i wszystkie pozostałe maści oprócz siwych rodzą się w swojej "dorosłej" masci. Wpisz w wyszukiwarkę "cremello foal" zobaczysz mnóstwo przykładów kremowych źrebiąt :)

      Usuń