środa, 13 maja 2020

Sueño - 2018 Tennessee Walking Horse custom w maści jak krem cappucino :)


Witajcie:)
Dziś kolejny z zaległych customów jakie czas najwyższy pokazać światu.
Sueño wykonałam w roku 2018 i wybrałam dla niego maść bardzo nieprzeciętną. 




Jestem znana z "lubienia" jasnych maści. Tworzenie siwych jabłkowitych, hreczek, mleczno-siwych czy podwójnie rozjaśnionych jak cremello, perlino, smoky cream, to dla mnie za każdym razem jednakowa frajda. 


Jednak maści jasnych jest o wiele więcej jeśli dobrze poszukać, chociażby maść gulblakk lub kvit u koni fiordzkich, izabelowata, silver grullo, jasno-myszata, a kończąc na niektórych z genem srebrnym i perłowym (myszatosrebrna, jelenioperłowa, jeleniosrebrna, izabelowatoperłowa itd, itp.)


Jest jeszcze jedna grupa maści, którą można opisać jako jasną - maści szampańskie. 
I właśnie z tej grupy wybrałam dla swojego modelu maść ivory amber champagne.
W źródle w języku angielskim możemy przeczytać, że :' Bay + 1 Cream + Champagne = Amber Cream
If an Amber Champagne horse has one cream gene from either parent, it's an Amber cream.'

Powyżej główne zdjęcie referencyjne na którym się wzorowałam. 


Imię Sueño  po hiszpańsku znaczy sen i fajnie oddaje nieco anielski wygląd tego modelu. 
Jego długa cieniowana grzywa przechodzi od ciemnego brązu po niemalże blond końcówki.


Szeroka odmiana na głowie kończy się aż pod górną wargą a odmiany kończyn obejmują wszystkie nogi różnej wysokości skarpetkami. 


Ogier w 2018 roku zdobył na Live Show tytuł Vice-Championa w kategorii Halter & Workmanship Cm (LB&SM).
W tym roku udało mu się zająć szóste miejsce w Royal Corona Photo Show w kategorii AR/CM Workmanship grulla/dun/dilute, z czego również jestem bardzo dumna :). 


P.S. dla osób, które komentują mojego bloga: czytam wszystkie komentarze i raduję się, gdy dzielicie się ze mną swoimi obserwacjami i przemyśleniami, z nieznanych mi powodów jednak nie mogę napisać komentarza zwrotnego (mimo mojego zalogowanego konta Google). Staram się ustalić przyczynę a za każdy komentarz dziękuję :). 

2 komentarze:

  1. Czasem aż nie wiem co napisać. Każdy Twój custom zachwyca mnie niesamowicie :D Malujesz szalenie ciekawe maści i straszliwie mi się one podobają ;)
    Oby szybko udało się naprawić ten problem.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Problem częściowo rozwiązany, choć nie do końca poznałam przyczynę ;/. Dziękuję za miłe słowa <3

    OdpowiedzUsuń