poniedziałek, 4 maja 2020

Westernowy zestaw ranczerski na skalę LB


 Witajcie :) 
W dzisiejszym poście zestaw westernowy, który w końcu mogłam wykonać dla siebie 



Zestaw jest w skali LB, więc pasuje na większość modeli CollectA, Schleich, Papo itp.
Na wstępie zaznaczę, że koń, na którym prezentowany jest zestaw jest w stanie body i czeka na ponowne malowanie :). 


Zestaw wykonany jest z brązowej skórki o ciepłym odcieniu. Skada się z siodła westernowego typu ranch z dwoma popręgami, napierśnika, wyszywanego pada oraz ogłowia z czankami.


Cały zestaw posiada ozdobne tłoczenia skóry oraz ozdobne srebrne okucia. Sprzączki od Rio Rondo regulują wszelkie możliwe zapięcia.


Ogłowie posiada dodatkowo dwie ozdobne sprzączki na paskach policzkowych. Wodze są odczepiane i wyplatane, kolorystyką pasujące zarówno do siodła jak i do padu ( a może pada? Nie jestem pewna, a znalazłam obie formy w użyciu ;) )


Pad wyszywany ręcznie haftem krzyżykowym, podszyty miękkim filcem. 



Ogłowie posiada dwie zdobione pętelki na ucho, pasek podgardlany można bez problemu wypiąć; takie wersje ogłowia westernowego bez paska podgardlanego też widziałam, choć równie często widzi się z dodanym tego typu paskiem. 

Popręgi przedni i tylny są zdobione szwami i okuciami, łączy je dodatkowy pasek zapobiegający przemieszczaniu się popręgu tylnego. Strzemiona posiadają cały mechanizm regulacji a szlufka, którą widzicie zaraz nad strzemieniem jest odpinana. 


Rzadko mam okazję wykonać jakiś sprzęt dla siebie, a stworzenie tego sprawiło mi dużo frajdy. 
Jestem zadowolona z tego jak wyszedł, siodła west to nie jest moja mocna strona i właśnie dlatego chcę ją rozwijać i udoskonalać w kolejnych projektach :). 

4 komentarze:

  1. Doskonały! Ja ostatnio próbowałam zabrać się za ogłowie west dla mojego modelu i zgubiłam się w tych wszystkich paskach :P Naprawdę nie potrafię ogarnąć co jest, gdzie i jak zrobione. Tutaj też mam z tym niemały problem ;) Ale cały rząd podoba mi się niesamowicie!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przydały by się dobre zdjęcia referencyjne i na pewno wszystko ogarniesz. W ogłowiach west wystarczą paski policzkowe i podbródkowy, podgardle i naczółek są opcjonalne :).

      Usuń
  2. Rząd jest prześliczny! Ostatnio też skończyłam mój pierwszy rząd westernowy i wyszedł naprawdę całkiem, całkiem... Na pewno pojawi się na blogu ;)

    Pozdrawiam Katarzyna ze Stajni Pegaz :)
    Zapraszam również tutaj: https://stajnia-pegaz-studio.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. na pewno wejdę i zobaczę, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń