środa, 4 listopada 2020

Wymarzony kantar z białej skóry - skala Traditional

 


Witajcie :),
Dziś w poście kantar z mojej prywatnej kolekcji, w wymarzonym kolorze i okuciach :)...


Zastanawia mnie, czy tylko ja uwielbiam biel jednocześnie ubolewając, że jest tak niepraktyczna :). W realnym świecie najłatwiej o białe czapraki i owijki, poza nimi bieli jest niewiele, na trzecim miejscu uplasowała bym białe ogłowia koni wyścigowych. 


Wiadomo, biel jest ładna tylko jak jest biała, a konie lubią się przykurzyć, poczochrać, potaplać w błotku i zdaję sobie sprawę, że kantar z białej skóry to niezmierna rzadkość. 


Niemniej jednak istnieją i to dużo bardziej niż jednorożce :D, udało mi się znaleźć 3 zdjęcia referencyjne takowych po przekopaniu Internetu. 
Wraz ze złotymi okuciami wyglądają bardzo wytwornie, królewsko i z pewnością zakładane są na wielkie okazje (i gdy koń jest bardzo czysty) :D


Swój kantar wykonałam z białej skóry z podbiciami, złotymi okuciami i z 3 punktową regulacja na sprzączki z bolcem. Nachrapnik ma dodatkowe złote zdobienia. podgardle rozpina się haczykiem i do kompletu wyplotłam biały uwiąż ze złotym karabińczykiem. 


Kantar robiony był pod Mariposę ( mojego nowego customa klaczy lipicańskiej Breyer Traditional), która ma nieco węższy pysk niż Alborozo, u niego sprzączki trójdzielne wydają się wypadać o  jakieś 2mm za wysoko, ale ukończenie Mariposy się przedłuża a ja bardzo chciałam wam pokazać swój wymarzony kantarek :). 


W planach mam zrobienie całej serii białego sprzętu skórzanego, jak siodło (tak, są białe siodła, choć dużo rzadsze, niż białe ogłowia ;D), ogłowie, napierśnik, podogonie...


Oby udało mi się spełnić marzenie o pięknym niepraktycznym sprzęcie, ale na szczęście modele się nie brudzą (tak bardzo) jak realne konie ;D. A jaki jest wasz wymarzony kolor sprzętu? Klasyczne i najbardziej rozpowszechnione czerń i ciemny brąz, czy jakiś niezwykły kolor jak np. złoty albo jasny błękit? ( tak, są takie siodła :D )...

10 komentarzy:

  1. Kantarek jest przecudny. Albarozowi do pyska w takim kantarku ;). A jeśli chodzi o kolor sprzętu to najbardziej lubię czerń. Jak dla mnie wygląda bardzo elegancko na koniach ;).
    Pozdrawiam Kkatarzyna ze Stajni Pegaz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czerń jest bardzo elegancka i wszystkim maściom pasuje :)

      Usuń
  2. Cudowny! Szczególnie uwiąz mi się podoba, taki jak "żywy" ;D.
    Ja chyba się wezmę za niebieski i różowy, myślę też, że te dwa kolory razem będą do siebie bardzo pasować. Hmmm, tylko na jakiego konia? :D
    Pozdrawiam z matematyki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niebieski i róż to takie słodkie połączenie :D, pozdrawiam również (jak dobrze, że ja już wszelką matmę mam za sobą xD)

      Usuń
  3. Śliczny! Jeszcze na takim pięknym modelu jak Alborozo...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten kantar jest po prostu przepiękny *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3, jak czytam takie komplementy, to aż nie wiem co odpisać ;)

      Usuń
  5. Piękny! Bardzo realistyczny, łącznie z uwiązem :) A samemu ogierowi niezwykle elegancko w tej bieli ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzydki uwiąż zepsuł by cały efekt, więc koniecznie musiał być wyplatany, pozdrawiam również :)

      Usuń