wtorek, 9 czerwca 2015

Indian bosal oraz ręcznie tkany indiański koc/pad

Znacie ogłowie typu Indian bosal? Jest to rodzaj kiełzna bezwędzidłowego działający na nos konia (wrażliwa i delikatna część). Wymaga doświadczenia i delikatnej ręki ;). Część nosowa bosala nie powinna dotykać nosa konia gdy ten ma prawidłowo ułożoną głowę.



Można zatem stwierdzić, że mój bosal układa się prawidłowo i spełnia swoją funkcję; między nosem konia a częścią nosową bosala jest przestrzeń, a bosal powoduje nacisk jedynie przy pociągnięciu za wodze :).









Bosal wykonany na skalę LB (Collecta, Schleich i inne w tej skali), jest zielony z niebieskimi elementami, posiada pętelkę na ucho ozdobioną grafitowym piórkiem, wodze rozdzielne.




Do kompletu ręcznie tkany na krośnie koc indiański/pad w kolorach identycznych jak bosal.



Moje pierwsze podejście do tematu :) Utkać taki koc to straszna harówka, mówię wam. Popręg sznurkowy to przy tym małe piwko  ;)  ...

11 komentarzy:

  1. Piękne! Chociaż Bosal, jako, że jest kiełznem, wolę w bardziej "skórzanych" kolorach ;)
    Pad mistrzostwo!!!! Gratuluję wytrwałości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tradycyjne bosale rzeczywiście wyplatane są ze skóry, ale te współczesne są wyplatane z linek i mają wszystkie kolory tęczy :).

      Usuń
  2. A mnie szczerze powiedziawszy nie zachwyca, choć wykonanie owszem bardzo dobre.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najbardziej lubię rzędy angielskie, ale fajnie jest spróbować czegoś nowego :)

      Usuń
  3. Śliczny bosal, bardzo ładny - i ładne kolorki! :")
    Z padem gratuluję - ja bym albo coś poplątała albo pozaciągała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładny bosal, chociaż ten nachrapnik wydaje mi się za duży, albo bardziej- "za gruby"?? Kurczeeee, przed chwilą miałam to słowo ale mi ucieknoło. Ale myśkę że wiesz o co chodzi :P
    Pad też ładny, śliczne kolorki ^^
    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładne :3 U mnie wyniki Candy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapraszam:
    http://prosinek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń