środa, 21 października 2020

Breyer Traditional - zestaw z siodłem o profilu skokowym


Witajcie:)
Dziś zestaw, który wykonałam w chwilowym oderwaniu od farb i pasteli... :)


Co jakiś czas pojawia się w moim hobby "zmiana frontu" i farby zastępowane są skórami i skalpelem. Dzięki temu utrzymuję twórczą wenę i nie popadam w rutynę. 


Miałam w swoich zasobach śliczną karmelową skórkę, którą postanowiłam przerobić na siodło skokowe, wraz z pasującym ogłowiem do kompletu. 


Zwykłe ogłowie wydawało się jednak "za nudne" i po odszukaniu odpowiednich zdjęć referencyjnych wykonałam je w dwóch kolorach.


Do kompletu dobrałam czaprak pod kolor ogłowia, dodałam ozdobny napis na tył i szlufki zarówno od popręgu jak i od przodu ( z rzepem, przekładany prze puśliska) 


Siodło ma metalowe kółeczka w kształcie litery D, do których można dopiąć napierśnik, a ogłowie ozdobny naczółek ze srebrnymi kryształkami. 



Ogłowie posiada sprzączki z bolcem i siedmio-punktową regulację, przy wodzach i paskach policzkowych od strony wędzidła zdecydowałam się na regulację wewnętrzną, gdzie bolec ukryty jest po wewnętrznej stronie paska (zdjęcie poniżej).


Już dawno nie robiłam żadnego siodła ( a na skalę Traditional to już w ogóle wieki temu), więc mam ogromną satysfakcję z efektu jaki udało mi się uzyskać :).















 

6 komentarzy:

  1. Faktycznie, dawno tu nie było rzędów. Jest cudowny i do tego w pełni funkcjonalny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym miesiącu pokaże jeszcze kilka prac, to przychodzi u mnie cyklicznie :)

      Usuń
  2. Bardzo fajny rząd! Ciekawie wygląda połączenie jasnego brązu z turkusem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Właściciele koni kasztanowatych i gniadych często dobierają czapraki w odcieniach ciemnej zieleni/szmaragdu do swoich koni, jest coś chwytającego za oko w takim połączeniu :).

      Usuń
  3. Mimo, że nie przepadam za takim kolorem sprzętu to ten zestaw zdecydowanie mnie przekonał. Tak jak wspomniała Kava, też uważam, że ciekawie wygląda to połączenie kolorystyczne ;).
    Pozdrawiam Katarzyna ze Stajni Pegaz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest nietuzinkowy, wiem, ale jak najbardziej możliwy i realny. Większość siodeł jest czarna lub ciemno-brązowa, ale jest też cała masa innych kolorów :), szukając refek natknęłam się na siodła różowe, niebieskie, granatowe a nawet złote xD...

      Usuń